Vodilno energetsko podjetje zaupalo uvedbo SAP S/4HANA podjetju Sapphir
Največja slovenska energetska družba, Petrol d. d. je z uvedbo SAP S/4HANA standardizirala vseh procese v družbi, izboljša upravljanje poslovnih procesov ter na enem mestu povezala vse oddelke, enote in poslovnih procesov.
V Petrolu so za vodenje poslovanja uporabljali poslovni informacijski sistem lastne izdelave,ki ni bil več kos poslovnemu razvoju saj ni mogel podpreti uvedbe vseh zahtevanih poslovnih procesov ter novih poslovnih modelov, ki jih je narekovala strategija podjetja. S tem informacijskim sistemom tudi niso več mogli slediti spremembam, ki so povezane s trendi in zahtevami na tržišču.
Vstop v novo obdobje digitalne transformacije je zahteval uvedbo novih programskih orodij,s katerimi bi povečali učinkovitost povezovanja, sodelovanja in komunikacije med vsemi poslovnimi področji. Da bi uresničili te zahteve in hkrati povečali konkurenčnost so potrebovali nov sistem ERP, s katerim bi istočasno vzpostavili celovito upravljanje vseh virov in njihove uporabe prek celotne organizacije.
Standarden poslovni informacijski sistem z najboljšimi mednarodnimi praksami
Po pregledu tržišča in poglobljenih razgovorih s ponudniki so se odločili za uvedbo SAP S/4 HANA ver.2 -SP2 in aplikacij SAP FIORI ter podjetje Sapphir za implementacijo sistema. Rešitev bo v Sloveniji uporabljalo 4.600 zaposlenih v oddelkih računovodstvo, finance, kontroling, nabava,prodaja, kadri, naftni derivati ter javne storitve.
»Glavni razlog za uvedbo SAP v poslovanje Petrola je bila podpora strateškim spremembam v podjetju ter želja po hitrejšem odzivu na tržne zahteve in spremembe,« je razložil Igor Strebernak, član uprave Petrol, d. d.
Za celovito podporo posebnostim poslovanja v različnih dejavnostih, ki jih izvaja Petrol, so uvedli industrijski rešitvi Utility ter Oil & Gas, že v letošnjem letu pa bodo začeli z uvedbo industrijske rešitve Retail za podpor trgovinski dejavnosti.
Osrednjo poslovno dejavnost namreč predstavlja trgovanje z naftnimi derivati, plinom in ostalimi energenti, s katero ustvarja več kot 80 odstotkov vseh prihodkov od prodaje. Sočasno Petrol trguje tudi z blagom za široko porabo in s storitvami, s katerimi ustvarja preostalih nekaj manj kot 20 odstotkov prihodka. Petrolovo prodajno mrežo trenutno sestavlja 500 maloprodajnih mest v Sloveniji in na trgih JV Evrope (Hrvaška, Črna gora, Bosna in Hercegovina, Kosovo in Srbija).
»Z uvedbo SAP-jevih standardnih industrijskih rešitev bomo lahko vse dejavnosti učinkovito podprli in to bistveno bolje, kot bi jih lahko z lastnim razvojem. S projektom uvedbe SAP smo postavili temelje bodočega hitrega razvoja stabilnega podjetja,« je še povedal Strebernak.
V projektu je sodelovalo prek 100 ljudi iz Petrola ter 35 svetovalcev iz podjetja Sapphir, ki so v fazi popisa poslovnih procesov in izdelave načrtov novih poslovnih procesov na prek 300 delavnicah ustvarili 95 dokumentov, ki obsegajo 5.000 strani. Zaradi tesnega sodelovanja in prizadevnega dela je podjetjema uspelo, da so projekt uvedbe od raziskovanja do začetka delovanja kar dveh industrijskih rešitev izvedli v samo 14 mesecih.
Temelj prihodnje poslovne uspešnosti
Z uvedbo ERP-sistema SAP so v Petrolu standardizirali vse poslovne procese ter povezali vse poslovne enote, oddelke in poslovne procese v en sam sistem z osrednjo zbirko podatkov. Med glavnimi pridobitvami je povečanje učinkovitosti poslovnih procesov ter možnost nadaljnjega inoviranja poslovnih modelov. Izboljšali so izvajanje delovnih tokov dokumentov znotraj organizacije ter zagotovili uporabnikom dostop do sistema vedno in povsod.
S celovito podporo delovnim procesom v informacijskem sistemu so umaknili ročno vnašanje in obdelavo podatkov v Excellu. Za vsa področja dejavnosti so vzpostavili tudi sistem poslovnega poročanja, s katerim so podprli operativno poslovanje in odločanje.
Z novim sistemom so vzpostavili kakovostno podporo poslovanju, s katero so izboljšali uporabniško izkušnjo tako za uporabnike v podjetju kot tudi za kupce in dobavitelje. Poleg podpore vsem dejavnostim so si poenostavili tudi poenotenje poslovanju na vseh trgih v regiji. To bodo zagotovili preprosto prek prenosa sistema v ostale države upoštevaje lokalne zakonske, jezikovne in poslovne posebnosti.
Kontakt
Sapphir d.o.o.
Šmartinska cesta 56
1000 Ljubljana
Slovenija
ID za DDV: SI32452993
Matična številka: 1507699
IBAN: SI56 0316 0100 0818 619
E-mail: office@sapphir.si
Telefon: +386 1 4235 146
Telefaks: +386 1 4235 146